خدمات ما

خدمات ما

امروزه، به‌دلیل پیچیدگی‌هایی که سازمان‌ها با آن‌ها درگیر هستند، نیاز به دریافت مشاوره به یک ضرورت غیرقابل انکار مبدل شده است. متاسفانه در کشور ما به دلایل گوناگون، از معنای مشاوره و نقش مشاوران برداشت‌های نادرستی شده است. مشاوره را می‌توان هر نوع کمک فکری و اجرایی تلقی کرد که مشاوران برای بهبود فرآیند تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌های مدیران در قلمروهای راهبردی، ساختاری، وظیفه‌ای و… سازمان، ارایه می‌کنند.

در سازمان‌های مدرن، راه‌حل‌های کاربردی که مورد نیاز مدیران است، در بخش مشاوره تولید می‌شود.

استراتژی کسب و کار Business Strategy

واژه استراتژی در مدیریت، تعیین اهداف و آرمان‌های بلند مدت و اساسی برای یک شرکت و پذیرش مجموعه‌ای از اقدامات و تخصیص منابع لازم برای حصول به این اهداف و آرمان‌ها، تعریف شده است. درواقع، استراتژي جهت‌گیري کلی حرکت سازمان جهت میل به طرف وضعیت مطلوب است. مدیریت استراتژیک عبارتست از فرایند تعریف و تدوین برنامه استراتژیک سازمان، با درنظر گرفتن ظرفیت‌های داخلی و با توجه به تقاضای محیط خارجی آن و سپس دقت و مراقبت از آن برنامه تا بطور صحیح و کامل اجرا شود.
سه سطح مهم استراتژي در سازمان‌ها عبارتند از: استراتژي سازمان(شرکت)، استراتژي کسب و کار و استراتژي کارکردی(وظیفه‌ای).

هدف از تدوین استراتژی در سطح سازمان، هدایت کل مجموعه و تخصیص بهینه منابع در آن است. استراتژی کسب و کار، بر دستیابی به برتری رقابتی به صورت پایدار تاکید می‌کند و در نهایت بر اساس اهداف و استراتژی های سطوح بالاتر، برای هر کدام از واحد‌های سازمان، استراتژی وظیفه‌ای تعیین می‌شود.
هدف ما در ارایه خدمات مشاوره و تدوین برنامه‌های استراتژیک برای کسب و کار شما، همسوسازی(یکپارچه‌سازی) استراتژی‌های سطح کسب و کار و سطح کارکردی با استراتژی‌ کلان سازمان شما است.
بسیاری از شرکت‌ها برای برنامه‌ریزی استراتژیک سرمایه‌گذاری می‌کنند و سپس آن‌را بایگانی ‌می‌کنند. واقعیت این است که، اگر برنامه‌ای را اجرا نکنید آن برنامه بی‌فایده خواهد ماند. اجرای موفق برنامه استراتژیک به زمان، تعهد در اجرا و توان اجرایی بستگی‌دارد و ما دوست نداریم برنامه‌ریزی قبل از به اجرا درآوردن، متوقف شود.

خدمات مشاوره‌ استراتژیک ما بگونه‌ای طراحی شده‌اند که متناسب با نیازهای کسب و کار و سودمند باشد.

برنامه بازاریابی Marketing Plan

تدوین یک طرح کسب و کار منسجم، منجر به افزایش شانس ما در ایجاد یک شرکت موفق خواهد شد. یک طرح کسب و کار سندی است که مشخص می‌کند ما به‌دنبال تحقق چه اهدافی هستیم و در قالب مقادیر کمی و کیفی بیان می‌کند که براي تحقق اهداف چه فعالیت‌هایی انجام خواهد شد.
برنامه بازاریابی که ما برای شما تدوین خواهیم کرد، در حکم نقشه راه شرکت شما برای کسب درآمد در یک تا چند سال آینده بوده و تمام فعالیت‌های تجاری شما، باید مطابق برنامه مذکور باشد و لذا عملکرد و نتایج کار شرکت در آن دوره بر اساس میزان دستیابی به اهداف برنامه(فروش، بازاریابی و مالی)، ارزیابی می‌شود. به‌همین دلیل لازم است در تدوین برنامه بازاریابی تمام افرادی که در اجرای برنامه نقش دارند سهیم شده و مشارکت نمایند.

مشتریان ما چه کسانی هستند ؟

مشتریان ما معمولاً شامل سه گروه هستند:

راه اندازی یا ورود به کسب وکارهای جديد

این گروه شامل شرکت‌هایی هستند که به‌تازگی تأسیس و وارد بازار شده‌اند یا شرکت‌های باسابقه‌ای که درحال ورود به بازار جدیدی هستند که قبلاً سابقه‌ای در آن نداشته‌اند.

ما به مدیران این نوع شرکت‌ها کمک می‌کنیم تا در شرکت خود، آمادگی لازم را برای ورود کم اشتباه، کم ریسک و سریع به بازار ایجادکرده و به نحوی مناسب و با کمترین هزینه وارد آن بازار شوند.

کمک‌های ما به این نوع شرکت‌ها به شرح زیر است:

  • تدوین استراتژی ورود به بازار و رقابت
  • پیش‌بینی فروش و تدوین برنامه فروش مربوطه
  • راه اندازی بخش بازاریابی و فروش و تربیت مدیران و کارکنان آن بخش
  • طراحی سیستم بازاریابی و فروش و تدوین آیین ‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوطه
  • طراحی سیستم توزیع و فروش نمایندگی یا فروشگاهی و تدوین آیین ‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوطه
  • تدوین سیستم نظارت و کنترل عملیات فروش و تعیین چک لیست‌ها
  • تدوین روش‌ها و رویه‌های هماهنگی و همکاری بخش فروش با سایر بخش‌های شرکت

کسب و کارهایی که با مساله مواجه شده‌اند

این گروه شامل شرکت‌هایی هستند که در حال حاضر به علت افت فروش یا کاهش سودآوری یا بالا رفتن هزینه‌ها، دچار مشکل شده یا در وضعیت بحرانی و نگران کننده‌ای قرار دارند. ما به مدیران این نوع شرکت‌ها کمک می‌کنیم تا با یافتن و اجرای راه‌حل‌های مناسب، در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، مشکلات شرکت خود را رفع کرده و از بحران خارج شوند.

کمک‌های ما به این نوع شرکت‌ها به شرح زیر است:

  • شناسایی مشکل اصلی و ریشه‌های مشکل
  • تعریف و تعیین راه‌حل‌های مناسب برای دوره‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت
  • تعریف برنامه‌های اجرایی برای اجرای راه‌حل‌ها
  • اجرای برنامه‌ها و ارزیابی نتایج

کسب و کارهای در مسیر حفظ و توسعه

این گروه شامل شرکت‌هایی هستند که در حال حاضر دچار مشکل حادی نبوده و وضعیت مناسبی دارند، اما می‌خواهند در آینده و در سال‌های بعد نیز، علیرغم تحولات شدید بازار، همچنان وضعیت خوب و حتی بهتری داشته باشند.

ما به مدیران این نوع شرکت‌ها کمک می‌کنیم تا با تدوین یک برنامۀ راهبردی هوشمندانه و اثربخش و اجرای دقیق آن، تدریجاً شرکت خود را متحول کرده و آن را برای مواجهه با شرایط سخت آینده و کسب جایگاه بهتر آماده کنند.

کمک‌های ما برای این نوع شرکت‌ها به شرح زیر است:

  • تدوین اهداف و برنامه راهبردی میان و بلند مدت شرکت
  • تدوین استراتژی‌های بازاریابی و سیاست‌های رقابتی شرکت
  • تدوین برنامه‌های اجرایی سالیانه
  • اصلاح نظام و سیاست‌های بازاریابی و فروش شرکت
  • اصلاح ساختار بخش فروش و توزیع
  • اصلاح ساختار نیروهای انسانی فروش و تربیت کارکنان جدید

برخی از خدماتی که تاکنون به مشتریان‌ محترم‌ ما ارایه شده است:

  • تدوین طرح‌های بازاریابی و فروش، برای دوره‌ یک تا چند ساله
  • برنامه‌ریزی ترفیع و ترویج محصولات و خدمات فعلی و جدید
  • ایجاد یا اصلاح ساختار سازمانی واحد بازاریابی و فروش
  • تدوین برنامه‌‌های استراتژیک نفوذ و توسعه بازار و محصولات
  • تدوین برنامه رقابتی خدمات قابل ارایه به مشتریان
  • راه‌اندازی و برنامه‌ریزی استقرار مراکز کسب و کار جدید
  • ایجاد سازوکار تولید، ذخیره و گردش اطلاعات در سازمان
  • راه‌اندازی و یا اصلاح شبکه توزیع و نمایندگی و تنظیم قراردادهای مربوطه
  • مصاحبه برای استخدام مدیران و کارشناسان متناسب با فعالیت‌های بازاریابی شرکت
  • آموزش و تربیت مدیران فروش و فروشندگان به منظور افزایش و توسعه مهارت‌های بازاریابی و فروش
  • تدوین آیین‌نامه‌ها، شیوه‌نامه‌ها، چک لیست‌ها و فرم‌های مرتبط با فعالیت‌های اجرایی بازاریابی و فروش
  • تهیه محتوای تبلیغاتی، ویرایش بروشور‌ها و کاتالوگ‌های محصولات و خدمات

 

بازدید: 87

درخواست مشاوره

This site is protected by wp-copyrightpro.com