موانع-حل-مساله-در-سازمان-نوید-سیفی
موانع حل مساله در سازمان‌ها
2018-08-26
تدوین-استراتژی-بازاریابی-نوید-سیفی
تدوین استراتژی بازاریابی‌(قسمت اول)
2018-09-08
موسیقی-در-فروشگاه-نوید-سیفی

چگونه پخش موسیقی در فروشگاه برروی رفتار خرید مشتریان، تاثیر می‌گذارد؟

نوع، میزان بلندای صدا و سرعت پخش موسیقی، می‌تواند جریان تردد مشتریان در فروشگاه‌تان به‌طور قابل توجهی تحت تاثیر قرار دهد.

پخش موسیقی با صدای بلند و سرعت بالا، می‌تواند باعث حرکت سریع‌تر مشتریان در فروشگاه، بدون کاهش میزان فروش شود. بنابراین انجام این عمل در هنگام نزدیک شدن به پایان کار فروشگاه، سرعت مشتریان را برای رسیدن به محل پرداخت، کمی بیشتر می‌کند.

با این وجود، صدای بلند موسیقی که مورد پسند مشتری نباشد، ممکن است موجب عصبانی شدن‌شان و ایجاد یک تجربه نامطلوب برای آن‌ها شود.

وقتی مردم موسیقی که دوست دارند را می‌شنوند، زمان به‌نظرشان کندتر سپری می‌شود(در مقایسه با زمان واقعی که در فروشگاه صرف کرده‌اند). بنابراین در زمان پخش موسیقی دلنواز، احساس می‌کنند مدت انتظار در صف برایشان کوتاهتر بوده است.

مشتریان، قادر به درک این موضوع نیستند که چرا این مورد، برای‌شان یک تجربه لذت‌بخش بوده‌است و حتی وجود هر احساس متفاوتی را تایید نمی‌کنند. اما به‌طور ناخوداگاه، آن‌ها فروشگاه شما را با تجربه مثبت خرید، پیوند خواهند داد و احتمال بیشتری برای مراجعه دوباره به فروشگاه، به‌وجود خواهد آمد.

موسیقی آرام اغلب می‌تواند باعث حرکت آهسته‌تر خریداران در فروشگاه‌تان شود و آن‌ها را به اختصاص وقت بیشتر خود به خرید و نیز خرید بیشتر، تشویق کند. البته، بهتر است این اتفاق زمانی باشد که خریداران زیادی در فروشگاه حضور نداشته باشند(در زمان ترافیک بالای مشتریان نباشد).

چنانچه شما در فروشگاه‌تان موسیقی کلاسیک پخش کنید، ممکن است این توهم را ایجاد کند که فروشگاه شما گران است و باعث شود مشتریانی که نگران بودجه هستند، قبل از هرگونه تصمیم‌گیری نهایی برای خرید، قیمت را بپرسند.

درهرصورت، انتخاب مناسب‌ترین موسیقی برای کسب کارتان و مشخصات مشتریان فروشگاه‌، یک چالش است. آیا شما به‌دنبال افزایش کلی حجم فروش، زمان توقف مشتری، میزان عایدی از مشتری هستید یا می‌خواهید مشتریان‌تان را به سوی اقلام خاصی سوق دهید؟ بنابراین نیاز دارید که موسیقی پس زمینه را با برند تجاری، نوع محصولات و جمعیت مورد هدف‌تان، همسو کنید. تفاوت‌های ظریف در محیط فروشگاه‌تان، هم برروی روش تصمیم‌گیری خرید مشتریان‌تان و هم نحوه درک و فهم آن‌ها از فروشگاه‌تان، بطور چشم‌گیری تاثیر می‌گذارد.

تجربه شما چیست؟ آیا تجربه شما، این مطالب را تایید می‌کند؟

ترجمه: نوید سیفی

منبع: http://www.soundjack.com/blog

بازدیدها: 88

نوید سیفی
نوید سیفی
نوید سیفی(مشاور مدیریت کسب و کار – بازاریابی و فروش)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره

This site is protected by wp-copyrightpro.com